18 Июля 1635 г

Роберт Бойль у віці 37 років.
На задньому плані вакуумний насос, створений Робертом Гуком.
Гравюра Fransois Diodati, що представляє собою повторну копію
з гравюри William Faithorne (1680).

Антоні ван Левенгук
(Antony van Leeuwenhoek,
1632-1723)

У 1665 р Гук вніс важливі удосконалення в конструкцію мікроскопа і з його допомогою здійснив ряд досліджень, зокрема він спостерігав тонкі шари (мильні бульбашки, масляні плівки) в світлових пучках, вивчав будову рослин і найдрібніші деталі живих організмів, ввів уявлення про їх клітинному будову. В роботі Micrographia (Маленькі малюнки, тисячі шістсот шістьдесят п'ять) він описав клітини бузини, кропу, моркви, привів зображення вельми дрібних об'єктів, таких як очей мухи, комара і його личинки, детально описав клітинну будову пробки, крила бджоли, цвілі, моху. У книзі ми знаходимо не тільки відомості про мікроскоп Гука, але також і опису його нових важливих відкриттів. Він пояснив походження інтерференційної забарвлення мильних бульбашок і явище ньютонова кілець, виклав свою теорію кольорів і пояснив забарвлення тонких шарів віддзеркаленням світла від їх верхньої і нижньої меж. Гук був противником нової теорії світла Ньютона і висловив гіпотезу про поперечному характері світлових хвиль, припустивши, що «світло являє собою досить короткі коливальні рухи, що відбуваються в поперечних напрямках до ліній поширення світла».

18 Июля 1635 г

«Gresham College». в якому Роберт Гук викладав геометрію.

Площа з коханою кав'ярнею Роберта Гука.

Церква Св. Олени, в якій похований Роберт Гук.

18 Июля 1635 г

Про майстерність Крістофера Рена і Роберта Гука дає уявлення така історія. Коли собор вже був майже побудований, міська влада звернула увагу на те, що в центральному просторі храму немає колон, які підтримували б величезних розмірів стелю. Крістофер Рен переконував, що колони не потрібні і стеля не обвалиться, і наводив як доказ свої розрахунки і розрахунки Роберта Гука. Однак йому не повірили і розпорядилися підперти стелю собору колонами. Рен виконав цю вимогу, але. зведені ним колони не дістають до стелі, між капітелями і самим стелею є простір. Ці колони, які не підпирають стелю, стоять і сьогодні, будучи символом найвищої майстерності зодчих і звичайного недовіри влади до досягнень науки.
Простір між двома куполами собору утворило відому «шепоче галереї», в якій слово, сказане пошепки в однієї стіни, стає добре чутним у протилежної стіни купола. Хоча цей звуковий феномен є в принципі досить характерним для купольних конструкцій, треба відзначити, що до цього часу Роберт Гук добре розбирався в фізиці звуку. Він проводив різні експерименти зі звуком і його провідність в різних середовищах, а також винайшов до цього часу слухову трубу. Ефект «шепоче стіни» був застосований Робертом Гуком і при проектуванні будівлі Montague House.

Архітектурні шедеври Роберта Гука.

Лікарня «Bethlem Hospital» для душевнохворих

18 Июля 1635 г

Монумент, побудований Робертом Гуком в пам'ять про великого лондонському пожежі 1666 р Вважається, що саме з цього місця і почався великий пожежа. Однак цей монумент висотою в 202 фути був зведений Робертом Гуком в основному для проведення наукових експериментів з барометром і маятником.

Коло наукових інтересів Роберта Гука був досить широкий: теплота, пружність, оптика, небесна механіка ...
На засіданні Королівського товариства 3 травня 1666 р Роберт Гук заявив:
«Я маю намір викласти систему світу, дуже відрізняється від усіх досі запропонованих; вона грунтується на наступних трьох положеннях:
I. Усі небесні тіла не тільки володіють тяжінням своїх частин до їх власного загального центру, але притягуються і взаємно одне до іншого всередині їх сфер дії.
II. Всі тіла, здійснюючи простий рух, будуть продовжувати рухатися по прямій лінії, якщо тільки вони не будуть постійно відхилятися від неї певної зовнішньої силою, що спонукає їх описувати коло, еліпс або будь-яку іншу криву.
II. Це тяжіння тим більше, ніж тіла ближче. Що ж стосується ставлення, в якому ці сили зменшуються зі збільшенням відстані, то я сам (як він повідомляє) не визначив його, хоча і виконав з цією метою деякі експерименти. Надаю зробити це іншим, у яких знайдеться для цього завдання достатньо часу і знань ».
Як ми бачимо, Роберт Гук мав досить чітке уявлення про всесвітнє тяжіння, хоча йому і бракувало математичних знань, щоб довести закони Кеплера. Він припустив, що силу гравітації можна виміряти, використовуючи рух маятника, і спробував показати, що Земля і Місяць рухаються по еліпсу навколо Сонця. У 1678 р щоб описати планетарні руху і довести, що всі планети повинні рухатися по еліптичних орбітах, він встановив зворотний квадратичний закон, згідно з яким тяжіння обернено пропорційно квадрату відстані. За своєю суттю цей закон був законом всесвітнього тяжіння Ньютона (Isaac Newton, 1642-1727), пізніше запропонованим Ньютоном в більш досконалої і модифікованій формі. Гук скаржився, що йому не повірили, коли він відкрив цей закон і включився в суперечку з Ньютоном. Треба сказати, що відносини між цими двома вченими завжди були досить кепськими, що досить яскраво описано в книгах з історії науки.
Не будучи професійним астрономом, Роберт Гук відкрив в 1664 р подвійну зірку (другу - в історії астрономії). Він був першим, хто зміг побудувати абсолютно новий відображає телескоп (Gregorian reflecting telescope), за допомогою якого було відкрито більшість нових зірок. Гук також виявив п'яту зірку в Трапеції, зірку в сузір'ї Оріона, і першим припустив, що Юпітер обертається навколо своєї осі. Його деталізовані ескізи Марса використовувалися навіть в 19-му столітті, щоб визначити швидкість обертання цієї планети.
Роберта Гука також називають і батьком британської метеорології, і винайдений Гуком барометр в даний час можна побачити в Лондонському науковому музеї.

Схожі статті